Wednesday 6 April 2011

Apa tu??

Semalam, tepat pukul 11 je aku masuk tido dengan berbawa bekal air kosong buat peneman kot2 la dahaga...mmg biasa aku buat spare kat tepi tempat tido aku...sambil menunggu nak terlelap 2 aku main la game kat h/p aku dulu...x ingat la pukul berapa baru aku rasa mengantuk n amik keputusan nak tido...tengah sedap2 tido 2 tetiba aku terjaga...hurm..dahaganya la tekak ni...tapi nak malasnya nak bangun....aku tengok jam baru pukul 1 pagi...baik tido semula...

hurm...panasnya la...mujur la ada air kat tepi aku....baru je nak bangun, tetiba aku nampak bayangan dari bilik kak zati melintas kat pintu bilik aku....aku nampak kat bawah pintu 2 je sebab pintu bertutup...bayangan gelap je...bayangan gelap tu lalu depan pintu sambil kacau air dalam mug guna sudu....so, dengan gembiranya aku terus bangun...hihihi..ni mesti k.zati x boleh tido ni....sebab semalam k.zati cakap dia pon x boleh tido gak...kejap2 terjaga....lepas je dia lintas pintu dan terus ke ruang tamu, aku buka pintu...hihihi...seronoknyer ada geng x boleh tido...boleh sembang2 sambil minum air sama2....buka je pintu aku terus meluru ke ruang tamu....eik??xder orang??alamak...aku pon mula la dup dap dup dap sambil mata melilau tengok kawasan ruang tamu dan dapur....mmg betol la xder orang...abis 2 sapa yang bancuh air tadi....aku tengok pula bilik yang lain...bilik k.zati gelap...bilik ain pon gelap...hurm??aku mula x sedap ati da...meremang bulu roma aku...aku sorang2 je kat ruang tamu 2...

apa lagi..aku masuk bilik semula...x jadi nak minum air...apa yang aku nampak n dengar tadi 2??aku baca ayat kursi seberapa banyak yang aku boleh...pastu aku baca 4 qul (Qul huallahu ahad, Qul a'uzubirabbinnas, Qul a'uzubirabbil falaq,dan Qul ya aiyuhal kafirun) dan berdoa pada Allah agar aku dijauhkan dari gangguan syaitan dan jin...sampai la pukul 3:20 aku tertido...

Sekali lagi aku terjaga...ADOI!!baru pukul 3:30 pagi??kalau gini mmg ngantuk la kat tempat keje nanti...aku cuba juga untuk melelapkan mata ni...banyak kali juga...tapi berapa minit je...yang kat rumah atas lak dok bising seret meja la...bunyi kerusi la...tapi 2 mmg da biasa da tu....selalu sangat dengar.. jadi lali...sebab umah orang lain...xpe la..tapi hari ni kenapa umah aku..? :'( sampai la pukul 6:00 baru la aku rasa ngantuk...tapi nak buat macamner...kena bangun solat, mandi n gi keje....kalau dikira2 x sampai sejam kot aku tido malam tadi...kenapa la kacau aku...da aku ngantuk kat tempat keje....

2 comments:

  1. hahahaa...2 aku tak tau...tapi rasa2 nya jin kot...datang tumpang jap...aku da minta tolong ustaz da....dia cakap da x der pape...cuma kalau jadi lagi nt, kena bgtau kat dia....tapi malam tadi aku mmg lena giler tido...almaklumlah sebab semalam aku x dapat tido ngan lena....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...