Friday, 11 November 2011

Kasut Tumit Termahal Di Dunia $_$

Nak tengok kasut tumit termahal di dunia..???



LONDON, Britain - Sepasang kasut tumit tinggi berharga £140,000 dipercayai termahal di dunia, dipamerkan di gedung kasut House of Borgezie. Kasut buatan tangan diperbuat daripada emas padu dan dihiasi 2,200 butir berlian dengan berat keseluruhan 30 karat. Setakat ini, masih belum ada pelanggan yang membeli kasut berkenaan yang dihasilkan oleh pereka barang kemas Britain, Christopher Michael Shellis, sejak ia dipamerkan untuk jualan lebih lima bulan lalu. "Kasut ini ibarat harta karun yang dipakai di kaki. Setakat ini, kami menerima banyak pertanyaan tetapi tiada urusniaga yang konkrit," kata Shellis. - Agensi

Si Cantik Fuji Musume


Wisteria (juga dieja Wistaria) adalah satu genus tumbuhan berbunga dalam keluarga pea, Fabaceae, yang termasuk sepuluh spesies anggur memanjat berkayu asli ke timur Amerika Syarikat dan China, Korea, dan Jepun. Ianya termasuk dalam beberapa spesis tumbuhan hiasan yang popular, terutamanya di China dan Jepun.
 

 Fuji Musume (藤 娘) atau Wisteria Maiden Otsu-e (lukisan orang-orang Jepun di Otsu, Shiga) telah diilhamkan oleh tarian popular. Lukisan ini sering dijual sebagai tangkal tuah untuk perkahwinan. Fuji Musume juga tarian klasik Kabuki terkenal.

~ Tarian Fuji Musume ~

Monday, 12 September 2011

Bad habit manusia

1. Tidur dengan make-up anda.

Selepas hari yang panjang di tempat kerja dan keluar malam dengan kawan-kawan, adakah anda akan mencuci make-up anda? Ia mungkin kelihatan membosankan untuk melakukannya. Tidak membuang make-up terompah liang roma anda, dan liang roma anda menghasilkan sebum, pelincir berlilin yang melindungi dan melembapkan kulit. Apabila sebum membentuk, ia boleh menyebabkan jerawat dan bintik hitam. Selain itu, kulit anda perlu "bernafas" pada waktu malam untuk membaiki diri sendiri. Ini tidak boleh berlaku apabila terdapat sisa-sisa pada muka anda!


2. Skip waktu makan.


Sama ada anda melakukan ini kerana anda terlalu sibuk atau kerana anda sedang cuba mengurangkan berat badan, ia satu tabiat yang tidak sihat yang perlu diubah. Badan anda perlu untuk membakar makanan untuk membuat tenaga bagi menjaga anda menempuh aktiviti harian anda. Jika anda skip makan, badan anda akan bekerja dua kali ganda bagi memastikan organ-organ lain anda perlu berfungsi dengan baik. Dan adakah anda tahu bahawa kulit anda adalah organ terbesar badan anda? Anda akan berakhir dengan kulit kering, berkedut dan kusam.


3. Lebih pengelupasan.  


Melakukan scrub badan akan membuatkan kulit anda terasa sangat lembut seperti kulit bayi. Ianya menggelupas bagi menyingkirkan sel kulit mati yang terjadi di atas kulit anda. Apabila anda telah menghapuskannya dan masih melakukan pengelupasan, anda hanya akan menyental halangan pelindung kulit. Ini menjadikan kulit anda kering, lebih sensitif dan lebih terdedah kepada sinaran UV. Cuba kekalkan scrub dan kulit seminggu sekali.


4. Memakai pelembab berlebihan.  

Memang anda perlu pelembab bagi mencegah kulit kering dan kedutan. Gunakan tanpa berlebihan. Lebihan itu hanya akan tinggal di muka anda, menjadikan anda bukan sahaja berminyak, tetapi juga akan menyebabkan liang roma tersumbat. Dan kita semua tahu bahawa liang-liang tersumbat ertinya jerawat (atau lebih teruk, milia - bintik putih kecil yang membentuk apabila sel-sel kulit mati terperangkap di bawah kulit). Jadi bagaimana anda tahu jika anda memakai pelembap terlalu banyak atau terlalu sedikit? Jika ia merasakan kulit anda masih tegang, maka anda mungkin perlu sapukan sedikit. Juga, pastikan anda menggunakan jenis pelembap untuk jenis kulit anda (kering? Berminyak atau kombinasi?) Dapatkan pelembab yang mengandungi perlindungan UV untuk penggunaan sehari (sesetengah jenama boleh digunakan di bawah make-anda), dan satu cahaya untuk malam. Pemakaian pada waktu siang tidak akan berfungsi dengan berkesan jika anda menggunakannya pada waktu malam.



5. Merokok. 

Merokok membuatkan anda kelihatan sepuluh tahun lebih tua dalam jangka masa panjang. Hakikatnya, ia tidak menggantikan oksigen di dalam badan anda dengan karbon dioksida (gas yang sama yang terdapat dalam asap ekzos kereta), memotong oksigen ke semua organ-organ anda, yang termasuk kulit anda. Menghembus juga boleh menyebabkan kedutan di sekitar mulut anda, dan dari masa ke masa, gigi anda akan mendapat berlumuran dengan semua bahan kimia dan plak membina-up. Fikir anda sedang mencari tambahan glamor sekarang? Bagaimana pula ia merosakkan dalaman anda?

Monday, 22 August 2011

Pencinta Binatang (1)

Si Kucing Yang Comel~mEoW...mEoW...


pic 1
--------------------------------------------

pic 2
--------------------------------------------

pic 3
--------------------------------------------

pic 4
--------------------------------------------

pic 5
--------------------------------------------

pic 6
--------------------------------------------

pic 7
--------------------------------------------

pic 8
--------------------------------------------
Yang mana comel yea..????

Saturday, 2 July 2011

Dari Blog Kereta Mayat: Negara Kebajikan atau Negara islam?

Berblogwalking dan terjumpa tentang ni...amat menarik sekali..realiti zaman sekarang...Bukan nak berparti, tapi sedar hakikat politik di Malaysia sekarang...Yang penting kita satu-satunya orang yang perlu menilai pemimpin berdasarkan perwatakan yang dibawa...Mengundi bukan kerana parti tapi kerana kita mahukan pemimpin yang boleh membawa kita ke jalan yang benar dan diredhai Allah..Lain manusia, lain perangainya...Terkadang kita pon tak tahu apa yang ada di fikirannya dan apa yang terbuku dihatinya.... Yang buruk jadikan teladan...yang baik jadikan amalan...wassalam...

JOM BACA!!
Kereta Mayat: Negara Kebajikan atau Negara islam?: "(Dah lama nak tanya, dalam jawi, ejaan untuk PAS adalah PIS, so, ‘A’ itu untuk islam atau ‘A’ untuk aslam? siapa ‘Aslam’?) Dah lama aku na..."

Friday, 17 June 2011

ADAB TIDUR

Assalamualaikum kawan-kawan!!
COMEL TAK DIA TIDUR?? hihihi..

Semua orang perlukan masa untuk tidur kan..? Manusia perlu tidur setiap hari bagi merehatkan badan kita yang letih..Hari ni saya nak sharekan tentang adab-adab tidur ikut sunnah Rasulullah..Jom kita amalkan adab tidur dalam Islam seperti yang diamalkan Rasulullah s.a.w...Diantaranya adalah :
  1. tidur awal dan mengambil wuduk
  2. bangun daripada tidur lebih awal separuh malam yang kedua untuk bertahajud
  3. membaca doa sebelum tidur
  4. membaca ‘tiga qul’ iaitu surah al-Ikhlas, al-Falaq dan al-Nas sebanyak tiga kali, kemudian dihembuskan bacaan itu di kedua-dua tangan dan digosok ke seluruh badan sekadar yang mampu tercapai tangan
  5. tidur atas lambung sebelah kanan
  6. mengelak daripada tidur selepas Subuh dan Asar. 
 
 Ini semua dapat mengelakkan kita daripada ngigau, mimpi yang buka-bukan dan gangguan makhlus halus.. Kalau nak tambah lagi pon boleh.. Sebab selain itu, kita juga boleh amalkan membaca ayat Qursi sebelum tidur.. Dan jangan lupa untuk mengucapkan dua kalimah syahadah sebelum tidur (pesanan dari mak saya)...

Tuesday, 12 April 2011

Dendam??perlu ker..

  1. Apakah korang semua pernah berdendam??
  2. Adakah korang pernah mendoakan sesuatu yang buruk akan terjadi pada orang yang telah menganiaya korang??
  3. Adakah dendam itu perlu????
PERLU KER..???

hihihi... Actually aku pon pernah berdendam gak... Aku doakan sesuatu yang buruk menimpa budak 2.. Dan ianya jadi kenyataan... Cuma lambat sikit la... Tapi sampai sekarang aku nyesal doakan yang buruk2 pada orang yang menganiaya aku... Skrg aku cuma harapkan ada hidayah untuk mereka.... Lagipon, aku rasa dendam ni x perlu sebab ianya hanyalah hasutan syaitan semata-mata... Kan kan?? Apa yang kita patut lakukan adalah DOAkan kebaikan seseorang 2... Dapat juga kita tenangkan diri kita... Dari berdendam yang x sudah... At last, kita gak yang sakit hati kan...

:::Yang ni hadis berkaitan dendam:::
“Jikalau hal itu berupa suatu dosa, maka beliau s.a.w. adalah sejauh-jauh manusia daripadanya. Rasulullah s.a.w. juga tidak pernah sama sekali membalas sesuatu yang ditujukan pada diri peribadinya, melainkan jikalau kehormatan Allah itu dilanggar, maka beliau s.a.w. pasti membalasnya semata-mata kerana mengharapkan keredhaan Allah belaka.”

"Janganlah kamu putus hubungan,belakang membelakangi, benci membenci, hasut menghasut . Hendaknya kamu menjadi hamba Allah yang bersaudara satu sama yang lain (yang muslim) dan tidaklah halal bagi (setiap) muslim mendiamkan saudaranya lebih dari tiga hari".
(HR. Bukhori dan Muslim).

Pesanan aku: Ingatlah bahawa Allah S.W.T itu Maha Adil dan Maha Menentukan... Kalau kita tak balas pon, dia akan dapat balasan gak suatu hari nanti... Bila?? Hanya Allah yang akan menentukan... Kita ni manusia tak berhak nak menentukan balasan bagi manusia yang telah menganiaya kita atau orang lain....

ceewaah....macam ustazah lak aku hari ni..  :P
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...